söndag 30 januari 2011

Fish chowder

4 portioner

50 gr bacon i tärningar
1 stor lök, hackad
4 dl grönsaksbuljong (vatten+tärning)
1 burk krossade tomater
2-3 dl crème fraiche
salt och peppar
lite cayennepeppar
hackad persilja
1 burk majs
400-500 gr torsk i bitar; filé eller rygg

Fräs bacon till väl stekt i en kastrull. Plocka upp baconet och fräs löken gyllenbrun i fettet. Tillsätt buljong, krossade tomater och crème fraiche. Låt koka upp och smaksätt. Lägg i fisken och majsen och låt sjuda ca 5 min. Ta kastrullen från värmen och låt soppan vila i ca 10 min. Strö över bacon och servera med gott bröd.

Tips! Du kan givetvis lägga till räkor, grönsaker efter smak och behag.

1 kommentar:

Emma sa...

underbar blogg. Har precis upptäckt att jag nästan bara skriver om mat haha, det är livet!
Men det jag skulle säga är att jag har fullt på min bokmärkesrad..
har du inte bloglovin man kan följa dig på? :)